ת"א – איילון דרום – פרויקט המסילה השלישית

במסגרת פרויקט הוספת מסילה שלישית לרכבת ישראל בנתיבי איילון שבת"א, הוחלט על הסתת חלק מתעלת הניקוז של מי הגשמים אל מתחת למסלולי הנסיעה צפונה.

תמונה1

על מנת לאפשר את החפירה לתעלה, בצמוד למסלולי הנסיעה שנותרו פעילים, תוכנן קיר דיפון קונזולי מכלונסאות לתמיכת קרקע בגובה של כ- 7 מ'. בשלב הסופי מיועד קיר הכלונסאות גם לקבלת העומס מתקרת התעלה.

הגובה החופשי הקיים מתחת לגשר יצחק שדה (כ- 5.5 מ') אינו מאפשר את ביצוע הכלונסאות ממפלס הכביש, לכן תוכנן קיר דיפון משני שמטרתו לאפשר חפירה למפלס נמוך יותר מתחת לגשר - מפלס אשר יבטיח גובה חופשי של כ- 10 מ', הדרוש לצורך הכנסת מכונת הקידוח.

מסילה שלישית 2

 קיר הדיפון הסופי לאחר החפירה

במהלך הביצוע של כלונסאות הדיפון המשני התגלה כי בעומק של כ- 3.5 מ' מפני הכביש קיים יסוד ישן מבטון מזוין !!!.

מעיון  בתוכניות  ישנות  התברר  כי  היסוד  בגובה  של  כ - 3.5 מ', ברוחב של 3.6 מ' ובאורך של כ- 22 מ'. היסוד היה חלק מהגשר הישן שמסעתו

פורקה והוא נקבר מתחת לנתיבים הקיימים.

מסילה שלישית 3

 יסוד הגשר לאחר חשיפתו   

הפתרון: בשיטת ה- Jet Grouting

חברת אריאל גבאי הציעה לבצע את קיר הדיפון המשני בשיטת ה- Jet Grouting. דהינו, צימנוט הקרקע הקיימת לאורך קו החפירה המתוכנן מעל ומתחת ליסוד הקיים.

ביצוע קיר דיפון בשיטת ה- Jet Grouting אפשרי באחת משתי הדרכים הבאות:

•שורה בודדה של הזרקות – ללא זיון.
•שתי  שורות צמודות של הזרקות צפופות כאשר במרכז כל הזרקה מוחדר צינור פלדה. יתרונו של הפיתרון בזיון, המוחדר לקיר הדיפון, המאפשר קבלת כוחות האופקיים גדולים יותר.

לוח הזמנים הקצר להשלמת הפרויקט חייב  להקטין את מס' הקידוחים המתוכננים דרך היסוד הקיים ולבצע את הקיר מהזרקות בשורה בודדה. ההזרקות תוכננו כך שישיקו אחד לשני לצורך יצירת חזית הזרקה  רציפה באורך של 40 מ'. עומק העמודים נקבע ל  10 מ'.

מסילה שלישית 4

 

חתך עקרוני בקיר הדיפון  

קוטר  ההזרקות,  דהינו:  עובי  הקיר,  ומיקום  שורת  העוגנים  העליונה  נקבעו  ע"פי  הדרישה  לקבל את המומנט הנוצר, ע"י הכוחות האופקיים, בחלקו העליון של קיר הדיפון (קונזול) בבטון, כדלקמן:

•בהנחה שעומק הריתום של הכלונס הינו 1 מ' מתחת למפלס החפירה, המומנט הפועל על הכלונס הינו בשיעור של כ- 7 טון*מ'. מומנט מתקבל בכלונס ע"י זוג כוחות, כ"א בשיעור של :

P = M/0.7d = 7/0.7=10t             מותר

•המאמץ בחתך הבטון, באזור המתיחה יהיה כדלקמן:

    S =10/0.35=30t/m2=3kg/cm2מתיחה P/ מתיחהσ = מתיחה

•מאמץ זה נמוך מהמאמץ המותר בבטון ב-20 במתיחה (7 ק"ג לסמ"ר)

קבלת הכוחות האופקיים הפועלים על קיר הדיפון נעשה בעוגני קרקע זמניים. (ראה חתך עקרוני) . בכדי להקטין את המאמצים הפועלים ב- Jet Grouting שבקיר לערכים המותרים בוצעו שלש שורות עוגנים.

פתרון זה איפשר לסתת את היסוד הישן לאחר השלמת החפירה והעיגון. ולבצע את כלונסאות הדיפון הראשיים.

מסילה שלישית 5

צרו קשר

  • כתובת:
    רח' הארבעה 21,
    מגדל פלטיניום ת"א 64739

    טל: 03-5377710
    פקס: 03-5377715
  • כתבו לנו.
    office@arielgabay.co.il
  • עקבו אחרינו.

Contact us

  • 21 Ha'arba'a St
    Platinium Tower Tel-Aviv 64739 Israel

    Tel: (+972) 3-5377710
    Fax: (+972) 3-5377715
  • office@arielgabay.co.il
  •  

מלאו פרטים ואנו נחזור אליכם

שם (חובה)

טלפון

דואר אלקטרוני (חובה)